Kundtjänst | Reservex
Sveriges största utbud
Reservdelar och tillbehör
till över 300 varumärken
Låg fraktkostnad
39 kr enhetsfrakt och
fraktfritt över 700 kr
Kunnig support
Vi hjälper dig hitta rätt
Reservdelsförfrågan
0
Kundtjänst
Använd sökfunktionen och sök med modellnr eller produktnr.
Det går också bra att lägga till benämning eller varumärke om sökresultatet blir för stort.
Exempelvis 6620 OBH Nordica.

Klicka här om du behöver hjälp med att hitta modellnumret för vitvaror.

Hittar du inte din reservdel skall du skicka en reservdelsförfrågan.
Vi kontaktar dig via email när vi lagt upp din artikel i webbshoppen, inget köptvång.

Fraktavgiften är 39 kr.
Leveranstiden är 2 till 5 dagar beroende på lagerstatusen.

Om du har övriga frågor eller behöver kundsupport så är du välkommen att kontakta oss enligt nedan.

Notera att vi inte kan ta emot reservdelsförfrågningar eller beställningar via email eller telefon.
Vi hänvisar till reservdelsförfrågan om det gäller en reservdelsförfrågan.

Mail: [email protected]
Mailsupporten är öppen Måndag - Fredag kl 08:00 - 17:00.

Telefon: 042-49 55 920
Telefonsupporten är öppen Måndag - Torsdag kl 11:00 - 12:00 och kl 15:00 - 16:00.

Reservex
Kontorsvägen 6
24643 Löddeköpinge
Vanliga frågor (FAQ) - leta svar här först
Bästa kund, nedan finner ni några vanliga frågor vi får samt svar på dessa.
Vänligen leta efter svar här först innan ni kontaktar supporten.

1. Hur lång är leveranstiden för min order?
SVAR: Det finns miljontals delar till alla produkter på marknaden och vi har endast en bråkdel i egen lagerhållning. I normala fall kan vi leverera på bara några dagar men ibland måste reservdelarna beställas hem först och då kan det ta upp till 5-6 arbetsdagar att leverera från det att du beställde.

2. Min order har blivit restnoterad, vad betyder det?
SVAR: Ibland har en vara sålt slut hos underleverantör och de kan inte skicka den beställda delen till oss direkt. Då kallas det att man restnoterar och delen levereras först när vi fått hem den. Alla kunder meddelas om detta och kan då avgöra om de vill vänta på leveransen eller inte.

3. Jag representera ett företag och vill betala mot faktura men ha en annan leveransadress än den som organisationsnumret tillhör. Hur gör jag?
SVAR: Registrera er som ny kund - företag med adress till företagets huvudsäte. Efter registrering erhålls ett kundnummer. Maila in det tilldelade kundnumret till [email protected] så godkänner vi er för köp och meddelar när så är gjort. Där efter kan order genomföras.

4. Vad tar ni i fraktkostnad?
SVAR: Fast enhetsfrakt om 39 kr för orders under 700 kr.
Över 700 kr är det ingen fraktkostnad.

5. Jag har letat på websidan men hittar inte reservdelen, vad gör jag då?
SVAR: Om du sökt på ditt modell nr i sökrutan men ändå inte hittar rätt så gå till sidan för Reservdelsförfrågan. Där kan du enkelt klicka dig fram till vilken produkttyp det gäller samt fylla i modellnr. Vi behandlar förfrågan och lägger upp artikeln i webshopen om den finns. Därefter kan du gå in och titta på den. Det kostar inget att fråga och det finns inget köptvång.